Tuesday, June 21, 2011

DALAM ANGAN ADA CITA.. DALAM IMPI BUKAN SEKADAR MIMPI


Assalamualaikum.. Lama dah tak meng'update' cerite terbaru kat blog nih.. Cuaca yang panas menyebabkan aku juga kekontangan idea untuk menulis. Sayang aku selalu tanye, "ade citer baru tak?". hohoho.. Memang takde citer-citer baru nih..


Entry kali ni aku nak share pasal ANGAN changed to CITA-CITA will come truth...
Semua orang ade angan-angan kan.. Siape takde angan-angan tu, sila angakat tangan macam saya.. hahaha... Tak payah diikut sangat, lembut tangan korang nanti.. 

Dulu, mase kecik-kecik, aku berangan nak jadi pramugari.. Ahaks. Bese la dak kecik. Ape tau kan.. Tau nye best dapat naik kapal terbang free.. hehehe... Tapi, angan yang sstu ni aku tak simpan untuk dijadikan cita-cita yang aku nak realisasikan..

Bila dah besar, aku berangan dan bercita-cita untuk menjadi seorang pendidik bangsa.. Hurm..tapi cita-cita ni bukan tak nak realisasikan, tapi aku tak dapat tawaran temuduga untuk kos pendidikan.. hehehe.. Takde rezeki kot nak jadi pendidik bangsa.. Takpe, aku ade peluang untuk jadi pendidik kepada bakal anak-anak aku nanti.. haha.. Ni pun salah satu angan-angan aku yang bakal aku realisasikan.. InsyaALLAH..

Sekarang, aku dah pasang angan-angan untuk buka sebuah restoran.. huii.. Besaq angan-angan na.. Tak salah memasang impian kerana ianya akan memberi kita semangat untuk membuatkan impian kita jadi nyata.. Actually, angan-angan kali ni untuk mase depan aku. Kire side income + family buiseness la. So, aku harap korang-korang yang kat luar sana tu boleh tolong doakan aku semoga impian aku ni tercapai.. ^_^..

Kita hanya mampu merancang, tapi ALLAH yang menentukan segalanya.
Usaha + Doa + Tawakal + Redha = InsyaALLAH dimakbulkan oleh ALLAH..

Tapi, jangan kerana apa yang kita nak tidak dapat kita capai, kita mengabaikan apa yang kita dah ada..

p/s:: ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG..

2 comments:

  1. Wah. Nak buka resotan ea? Macam best je ni. Ehe. Nanti kita bak datang la. >.<

    ReplyDelete
  2. hehehe... insyaALLAH.. klw ade rezekinye, ade la. t klau dh ade, dtg jgn xdtg.. ^_^

    ReplyDelete