Saturday, January 15, 2011

CHERITA budak baru kerja

waaaaaaaaaaaaahh!! rindu sangat rasanya mahu meluah rasa di sini.. almaklumla,. nak dekat 2 minggu papan kekunci tidak ku ketuk..

 well, now I want to story mory about my new jobs... hehehehe... sekarang aku kerja kat JOHOR.. keje kilang je. tpi, at least ada gak keje.. cari pengalaman bergelar MINAH KILANG. bukan hina sangat dapat gelaran tu. yela. dari dok je kat umah. dapat gelaran ok la kan, PENGANGGUR TERHORMAT. hormat sangat ke??? kenapa takde gelaran MINAH or MAT untuk penganggur macam tu... huh..confiuse, confiuse. jangan kata keje kilang takde standard la. kalau takde pekerje2 kilang ni. kita takdenye dapat minum air dalam kotak tu. takdenye komputer yang akan terhasil. memang mesin yang buat. tapi sape yang buat mesin tu kan.. fikir-fikir la. tukar mind set anda..

 hahaha..panjang pulak ceramah aku yek.. sebenarnye, aku nak cerita perasaan and pengalaman aku sepanjang bekerja di sana. masok ni nak dekat 2 minggu gak la aku merantau ke Johor tu. macam sekejap je rase..

 baru 1 hari kat sane, aku dah nangis2 nak balik. tu la aku. lagi sebab kat kilang and umah yang aku duduk ni takde orang Johor.. seme Kelantan. pasni meme fasih ghoyak Kelate la.. hahaha... susah nak biasakan diri. ni la padahnye kalau budak manja.. ni baru kerje,masih dalam Johor. belum lagi belajar ke Sabah Sarawak nu.. tak tw la macam mane aku nanti.(kalau da rezki la. INSYAALLAH).

 tapi, dah 2 minggu aku dengan dorang. aku rasa selesa dah. cuma rasa bosan je la dengan keje yang aku buat ni. hari2 same je. cume saiz je yang berbeza.. bosan gak ngadap bende yang same je kan. kejenye memang tak berape nak susah.duduk je wat keje. tapi, tangan memang lenguh.. sakit oooow belikat.. kalau kat umah, boleh mintak tolong adek2 or my mom urut kan, kat sana sapa da.. kene la wat sendiri.. hurm...
ingin gak cari kerje kat sini, tapi masalah tempat tinggal. kalau tmpat tinggal da, xde masalah punya.. bereh...

 ni pon tak tau lagi la macam mane. sama da nak stay or nak stop. kalau xdapat keje laen, aku stay je la. aku dah rasa selesa.. rasa sayang lak nak tinggalkan dorang.. hahahaha..winkwink...

 factory names: SEKSUN( membuat barang daripada besi).
 tarikh masok kerja: 5 Januari 2011.
 perasaan: gementar + sedih + excited+ happy = bercampur baur.

No comments:

Post a Comment